W
who
Compagnon
Hi Dirtrider, yes I solved the probleme by selling the lathe to somebody who have time to care of it. I don't have enough space (and money) in my shop to do a entire rebuilt. You know, my main spindle bearings was bad, my spindle nose was bad with lot of dings. Lot of bearing inside the gearbox made noise.Hi Who
Hope you will resolve the problem with your AC280. I read in the manual that to tight spindle bearing also can cause vibrations, but I think you solved that one.
But the bed was clean and scratchless, all the feed screws and slides are in good condition.
These are the main reason why I sold the Ernault...
Salut, j'ai résolu le problème en vendant la machine à quelqu'un qui a le temps pour la restaurer et en prendre soin. Malheureusement je n'ai pas assez de place (d'argent et de temps) dans l'atelier pour me lancer dans une telle restauration. Comme vous le saviez, j'avais les roulement de broches qui étaient en sale état, mon nez de broche avait des coups de partout et était faussée. Plusieurs roulements dans la boite faisaient du bruit.
Mais le banc était propre et sans traces tout comme les vis et les chariots.
C'est pour ces raisons là que j'ai vendu ce Ernault.
Merci à tous pour m'avoir aidé durant cette expérience particulière et j'aurais appris plein de choses que je ne connaissais pas!
A+